Varukorgen

0

gå till kassan
shopping_cart

0

Köpvillkor - Atoom Invest AB

1. Köpinformation

Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress alternativt sms till telefonnummer som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir Atoom invests egendom till dess de till fullo är betalda. Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundtjänst alternativt besöka vår butik för att ändra din order. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel. Vi ingår endast avtal med myndig person.

 

 

2. Priser och betalsätt 

Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Tillsammans med Klarna erbjuder vi dig att dela upp din betalning.

Betalning med Klarna.

Med Klarna betalar du enkelt och tryggt. Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning.  Antal månader som erbjuds är 6, 12 , 24 månader. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. Delbetalning gäller ej företag. 

Delbetalning: 

Löptid          Uppläggningsavgift          Admin avgift/månad          Ränta  

Köp nu betala inom 14 dagar 0:-                                       0:-                  0%      

6 Månader                                  0:-                                       0:-                  0% 

12 Månader                                0:-                                       0:-                  0% 

24 Månader                                0:-                                       0:-                  9,95% 

 

3. Leveransinformation 

Vanligtvis får ni produkterna på plats i butiken. Ifall att produkterna inte finns i lager så är vänta tiden för produkterna 1-3 arbetsdagar. Vid eventuella kampanj perioder så kan väntetiden vara upp mot 1 vecka. Ifall det önskas så kan vi även posta ut produkterna och vi står för allrisk ifall produkten skulle skadas under transporten. 

 

 

4. Garanti och reklamation

Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter, telefoni, intimprodukter, reservdelar samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reseersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, om leverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss

Kontaktuppgifter till kundservice 

info@mobilr.se

073-776 91 03

OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp. Teknisk support För teknisk support har Atoom rätt att hänvisa kund till tredje partföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida

 

 

5. Ångerrätt och Öppet köp 

Konsumentverket har tagit fram en blankettmall som man kan använda för att ångra sitt köp. Den hittar på konsumentverket.se. För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inner emballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Atoom invest avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick. Du har 14 dagars öppet köp (ångerrätt). Öppet köpet börjar dagen efter du har mottagit dina produkter. Originalkvitto behövs vid retur. Du kan ångra dig genom att kontakta vår butik genom mejl, telefon eller besöka vår butik.

 

 

6. Personuppgifter 

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Atoom invest AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 559059-4619 och har sitt säte i Stockholm. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss på help.atoom@outlook.com om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter. 

 

 

7. Kontakt och övrig information 

Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpevillkor är komplement till dessa bägge lagar. Lagen om alternativ tvistlösning gör det även möjligt att, utöver Allmänna Reklamationsnämnden, vända sig till EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr. 

Vårt huvudkontor är beläget i postorderstaden Stockholm på följande adress:

Atoom invest AB 

Vårdagsvägen 1 

142 42 Skogås